Dzień Kropki


Na godzinie wychowawczej poprosiłam swoich uczniów o narysowanie kropki i podpisanie jej swoim imieniem. Zapytałam, czy domyślają się dlaczego to robimy?

W odpowiedzi puściłam animowany filmik The DOT - Kropka (link tu: https://www.youtube.com/watch?v=7CRNTbFRJZo) i opowiedziałam o Międzynarodowym Dniu Kropki i o tym, że w zeszłym roku, gdy prosiłam o wskazanie swoich mocnych stron, wielu z nich mówiło, że "nie ma talentów". Poprosiłam, by pomyśleli, jakie mają talenty, zdolności, w czym są dobrzy, jakie mocne strony widzą u siebie, i by zapisali to, co przyszło im do głowy.
Następnie wyszliśmy z klasy i przyczepiliśmy kartki ze swoimi kropkami w przestrzeni szkoły. Mogliśmy podejść do każdej kartki i dopisać, jakie talenty, naszym zdaniem, mają inni. W ten sposób żadna kartka nie pozostała pustą, okazało się, że inni postrzegają nas jako osoby uzdolnione, wesołe, mądre, szlachetne, zwariowane, itd. To było ćwiczenie na budowanie poczucia własnej wartości, na otrzymanie dawki dobrej energii.
Kiedy zapoznaliśmy się z wpisami, mogliśmy swoje kropki zostawić w sali, albo zabrać do domu. Większość z nas wybrała opcję pierwszą, co daje nam szansę na uzupełnianie wpisów przez cały rok szkolny.
Może za rok również narysujemy swoje kropki. Ciekawe, czy będziemy się lepiej znać, i czy nasze kartki zapełnią się pozytywnymi wpisami?
wychowawca